خشتمال بی سواد و شعر فلک فرسا؟!

گاهی متهمّش می‌کردند که شعرهای مهجور قدما را می‌دزدد و پس و پیش می‌کند و به اسم خودش به خلق الله قالب می‌کند. گاهی هم شعرهایش را می‌دزدیدند و بدون پس و پیش کردن به اسم خودشان به خلق‌الله قالب می‌کردند.
آوانگارد هم بود، موهایش را شانه نمی‌زد و به‌جای ژل از سرش گِل می‌چکید. با همان لباس مندرس خاک‌آلود که لباسش کارگری‌اش بود و کفش‌های پلاستیکی پاره پاره به جلسات ادبی می‌رفت و شعر می‌خواند. بعضی وقتها بیلش را هم با خودش می‌برد و دم در پارک می‌کرد.
کار یغما، این نبود که دستی به سر و گوش کلمات دستمالی‌شده شاعران دیگر بکشد و آنها را با یک هیئت تألیفی جدید، تحویل جماعت بدهد. او خودش کلمات را شکار می‌کرد و به بند می‌کشید و در قفس شعر به نمایش می‌گذاشت.


نهنگ موج عشقم، در گِل ساحل نمی‌گنجم
شنا باید در اقیانوسم، اندر گل نمی‌گنجم
زبانی آسمانی دارم، ام‍ّا کس نمی‌فهمد
حدیث قدسم، اندر گوش هر غافل نمی‌گنجم
اگر فهم سخن یا درک من ننمود نادانی
عجب نبود که در اندیشه جاهل نمی‌گنجم
بیابانگرد و صحراورز و دور از مردمم، آری
میان شهر در غوغای بی حاصل نمی‌گنجم
نگارم گفت: بیرون کردم از دل مهر یغما را

بگو: من مرغ کیوان رفعتم،در دل نمی‌گنجم

۰ لایک
۰۷ شهریور ۱۱:۳۴ پارت چاپ
ساره کاف partchap partlist
dar zemn
LIKE!!!!!! be :خشتمال بی سواد و شعر فلک فرسا؟!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سلام
حرف هایی برای گفتن به دیگران دارم پس
گفتم که بگم.
یاد آور میشم نظرات سازنده روی چشمام جا دارن.
آخرین مطالب
سیمرغ پادشاست
نگارستان
نگارستان
نگارستان
نگارستان
یک-پیشنهاد-به-محمود-احمدی-نژاد-از-میلاد-دخانچی
علوی باشیم
جوادم .....پاول جواب بده...
خشتمال بی سواد و شعر فلک فرسا؟!
آرشیو مطالب
نویسندگان
شانه به سر ( 9 )
پیوند ها
موسسه شراب بهشتی
وبلاگ رسمی شرکت بیان
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان